"قطر" 13 میلیارد دلار در پروژه های زیربنایی سرمایه گذاری می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، علی شریف العمادی وزیر دارایی قطر روز سه شنبه در کنفرانس مالی در دوحه تاکید کرد که همزمان با پیش بینی صندوق بین المللی پول مبنی بر رشد 3.2 درصدی کشورهای حوزه خلیج فارس در سال آینده میلادی، قطر 3.4 درصد رشد خواهد داشت.

العمادی با اشاره به این که افزایش سرمایه گذاری ها در پروژه های کلان بر عزم قطر در پایبندی به اهداف خود استوار است،‌ یادآور شد: پیش بینی می شود، در سال 2017 میلادی 46 میلیارد ریال قطری (13 میلیارد دلار) در پروژه های کلان قطر سرمایه گذاری شود.

وزیر دارایی قطر تصریح کرد: قطر در سال 2022 میزان جام جهانی فوتبال خواهد بود که حدود 375 میلیارد ریال (98میلیارد دلار) در این زمینه هزینه کرده است.

پیش بینی ها حاکی از آن است که بیشتر حجم سرمایه گذاری سال های آینده قطر در بخش های ساختمان سازی و حمل و نقل خواهد بود،‌ چرا که این کشور خود را برای برگزاری بزرگ ترین رویداد فوتبالی جهان یعنی جام جهانی آماده می کند.

علی احمد الکواری رئیس اجرایی بانک ملی قطر نیز در این کنفرانس تاکید کرد که بخش ساختمان سازی در بین سال های 2015 و 2018 حدود 45 درصد از کل سرمایه گذاری های این کشور را به خود اختصاص داده است،‌ درحالی که سهم بخش حمل و نقل از این سرمایه گذاری ها حدود 30 درصد بوده است.

به دنبال اعلام خبر توافق روز چهارشنبه 10 آذرماه اعضای اوپک در وین که از سال 2008 بی سابقه بوده است، قیمت نفت در بازارهای جهانی 10 درصد رشد کرد.

تحلیل گران بازار انرژی امیدوارند با اجرای تصمیم اخیر اوپک و همراهی غیراوپکی ها قیمت نفت به حدود 50 تا 55 دلار در هر بشکه افزایش یابد.

این افزایش قیمت پس از یکصد و هفتاد و یکمین نشست اوپک (10 آذرماه) در وین صورت گرفت که در آن کشورهای عضو برای کاهش تولید تا سقف 32 میلیون و 500 هزار بشکه در روز توافق کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.